Konáme bohoslužby, sloužíme lidem, pomáháme v těžkých chvílích. Pořádáme kulturní akce, hovoříme se všemi, tvoříme společenství.
Nedělní bohoslužby trvají zhruba hodinu. Zazpíváme při nich zpravidla čtyři písně buď z tradičního Bratrského zpěvníku Obnovené Jednoty bratrské nebo z nového Evangelického zpěvníku.
Před první písní nasloucháme vstupnímu slovu z Bible. Následně se při liturgii vztahujeme k Bohu takoví, jací jsme. Každý sám Bohu v duchu předkládá to, co se mu během týdne nepovedlo, co ho mrzí, s čím si neví rady nebo čím se provinil. Společně pak Boha prosíme o pomoc a přijímáme jeho milost. Tuto část bohoslužeb uzavírá první delší čtení z Bible (které obvykle předčítá někdo ze sboru) a druhá píseň. Po druhé písni zní druhé biblické čtení a kázání, jehož smyslem je uchopit příslušný biblický úsek tak, aby promluvil do našich dní. Po třetí písni následují sborové novinky a ohlášení, společná modlitba, požehnání do dalších dní a čtvrtá, závěrečná píseň.
Po každých bohoslužbách se scházíme k posezení u kávy a koláčků, každého zveme ke stolu. Zveme i k soukromým rozhovorům o těžkých věcech. Kazatelé jsou vázání slibem mlčenlivosti („zpovědním tajemstvím“), podobný slib skládají i sboroví starší.
Několikrát do roka slavíme při bohoslužbách Večeři Páně. Tato svátost, ustanovená podle evangelií Ježíšem večer před tím, než byl zrazen, souzen a ukřižován, působí jako posila na cestu až do samého konce. V Obnovené Jednotě bratrské je při večeři Páně položen obzvláště silný důraz na společenství. Když na památku Ježíšovi oběti jíme chléb a pijeme víno, věříme, že se Kristus v těchto předmětech vztahuje k nám a přichází. Radujeme se ze společenství s ním a tak se obnovujeme k dalšímu životu před Boží tváří, s našimi bližními, se všemi lidmi a celým stvořením.
K večeři Páně zveme všechny, bez ohledu na církevní příslušnost. Náš cínový kalich je darem od sester z Rixdorfu, vesnice založené českými emigranty, jež dnes patří do berlínské čtvrti Neukölln. Jsou na něm po starodávném způsobu vyryta slova, jimiž zve Pán Ježíš každého ke svému stolu: PÍTE Z TOHO VŠICHNI.
diskuse a dialogy
V našem sboru dáváme prostor různým názorům i lidem, aby mohli vstupovat do dialogu. Pokud se přidržíme smyslu toho slova, zjistíme, že dialog se nutně neděje mezi dvěma protikladnými stranami. Nemá jít o slovní souboj, ve kterém jedna strana tluče argumenty tu druhou. To slovo pochází z řeckého DIALOGOS; LOGOS je „slovo“ v tom nejširším a nejvážnějším významu, předložka DIA znamená „skrz“ anebo „mezi“. Dialog je tedy slovo, které se děje mezi lidmi a prochází jimi. Takovým slovem se snažíme znít. Vždy hovoříme otevřeně. Někdy se i pohádáme.
Od roku 2021 se podílíme na pořádání diskusních setkání, které se pod záštitou Ústavu pro českou literaturu Akademie věd České republiky dějí v rámci strategického programu Odolná společnost pro 21. století. Zpráva z loňského ročníku těchto setkání vyšla v Nových bratrských listech 4/2022. Setkání v roce 2023 bylo věnováno tématu TICHO A MLČENÍ.
Biblická hodina je setkání lidí nad biblických textem. Společně jej čtou, aby mu porozuměli, radují se z příběhu o spáse, ale také si kladou otázky a vyjadřují pochybnosti o tom, co přečetli. Taková setkání jsou v protestantských církvích obvyklá a lze je prohlásit za jeden z pilířů jejich svébytnosti. To by mělo tím víc platit pro sbory Obnovené Jednoty bratrské, která mimo jiné vyrůstá z pietismu, tedy z proudu křesťanského myšlení zdůrazňujícího osobní vztah každého člověka s Ježíšem Kristem. To aspoň praví evangelický teolog Petr Sláma v rozhovoru v časopise Český bratr – podle všeho má pravdu.
Biblickým hodinám se v Rovensku říká Prozřeno (s tím jménem přišel František, katechumen a varhaník). Čteme při nich biblické i jiné texty. Scházíme se několikrát do měsíce, v pátek nebo v sobotu od 17.30, někdy v kapli v Revoluční ulici, jindy doma u členů a přátel sboru či po okolních restauračních zařízeních, v létě zejména v kiosku na hřišti a v zahradní restauraci Na Týně, v zimě v hostinci U Alenky. Tématem na zimu 2023/2024 je Apoštolské vyznání víry – Krédo a otázky spojené se smyslem existence církve. Od února se zaměřujeme na jednotlivé biblické knihy, první bude Kazatel.